favorit inlägg (lisäimu)

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

favorit inlägg (lisäimu)

Oläst inläggav zorken » 18 okt 2010, 10:28

Vilka är era favorit inlägg och varför?

Jag gillar ruskovillas flanellinlägg (40x40cm) men dom måste tvättas många gånger innan dom blir bra, tillsammans med fuzzis egna.

har också ett bambufrotté som jag fått av en vän som är helt lysande. vet dock inte vems det är.

borde köpa några till och jag söker inspiration.

tycker att claesus hundhanddukar är helt okej, men jag söker något som håller mera. dvs en långsam
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: favorit inlägg (lisäimu)

Oläst inläggav ursula » 18 okt 2010, 12:49

Absoluta favoriten är Rainbows inlägg från Prisma. Suger bra, passligt stora och torkar ändå hyggligt fort. Dessutom ekologista som ett litet extra plus.
Vi använder mest vikblöjor, men har nog använt inläggen i pocketblöjor också och bra har det fungerat.

Utanför ämnet: Clasus hundhandukar fick vi aldrig att fungera.. de sög nog bra, men släppte allt när man klämde på blöjan (typ barnet satt sig). Hur har ni, som får dem att fungera, använt dem?
Användarvisningsbild
ursula
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: favorit inlägg (lisäimu)

Oläst inläggav zorken » 18 okt 2010, 12:57

OT svar: Vi använder handdukarna tillsammans med långsamma imun, dvs så att handduken är överst inne i pocketen och under den är en tex flanell eller hampa. då suger mikrofibern snabbt in vätskan i blöjan (så at det inte hinner rinna ut) och sedan tar hampan och håller det inne
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor