Tygblöjor för kvicksilver på skötbordet...

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Tygblöjor för kvicksilver på skötbordet...

Oläst inläggav Humlan » 04 nov 2010, 21:15

Nu behöver jag tips på tygblöjor som är lätta och snabba att sätta på. Vår fröken hålls stilla på rygg kanske två sekunder och sen far hon iväg åt något håll så att byta blöjor är inte min favorit just nu :wink: Sku egentligen helst ta byxblöjor i bruk nu men vill ändå fortsätta med tygisar... Så, vilka tygblöjor rekommenderar ni? Vi har fuzzin nu men just nu får jag dem inte att sitta bra. Yllebyxor har vi några av och flera fås vid behov men vad sku vara lämpligt att använda med dem, trasor tror jag inte jag får dit nu.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Tygblöjor för kvicksilver på skötbordet...

Oläst inläggav Nenna1 » 04 nov 2010, 21:47

Vi hade också kris med det ett tag. Nu har fröken lärt sig att ligga stilla bara hon får en muta. Här funkar det fint med något av mina tingeltangelhalsband, som jag vågar lita att håller ihop, eller sen ett postkort. Jag har sparat kort hon fått o dem ligger hon och läser och viker och vänder på. Men kanske ditt kvicksilver tycker sånt här är töntigt och för långsamma typer?
Nenna1
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Flippan » 04 nov 2010, 22:53

Sidknäppta blöjor kan du använda som byxblöjor :D Alltså du har dem färdigt knäppta och drar på. Funkar åtminstone bra sen då barnet står själv. Än så länge knäpper jag nog fast dem på skötbordet även om min lilla också har mycket svårt för att ligga stilla. Jag gillar myllymuksuts sidknäppta pockets. Neppula är en annan nyupptäckt favorit. Det finns ju också sidknäppta innerblöjor om du vill använda yllebyxor.
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Humlan » 05 nov 2010, 14:27

Nenna1 skrev: Men kanske ditt kvicksilver tycker sånt här är töntigt och för långsamma typer?

:lol: :lol: Kanske en klocka sku va kul att se på. Jag är illa rädd att hon anser att man ska se på allt liggande på mage. Men det är värt att pröva på, så tack för tipset.

Och tack Flippan för dina idéer om olika blöjor.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav my » 05 nov 2010, 21:40

Då det var aktuellt med storebror tyckte jag det också gick jätte lätt med fuzzin att knäppa knapparna färdigt och dra på dom som en byxblöja. Utanför ämnet: Det brukade vi annors också göra när sonen var hos mommo och mofa för annors satt blöjorna alltid för löst.
Skallran från mammaförpackningen har varit en som räddat många situationer.
Två gullungar 09/2006 och 07/2010
my
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Nenna1 » 05 nov 2010, 22:23

Va bra att veta att Fuzzina går att använda i byxformat om man skulle börja träna med pottan i något skede. Det där med för löst knäppt låter bekant...
Nenna1
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamacita » 07 nov 2010, 20:33

Jag har lärt mig sätta på Bumgenius blöjorna när pojken ligger på mage, kryper, sitter eller står. Han ligger sällan stilla numer. Snar får jag säkert lära mig att sätta på blöjan medan han går! ;-) Det går bra eftersom blöjan har tarra-fäste. Skulle vara betydligt svårare att sikta rätt med knäppen.
mamacita
Silvermedlem

Oläst inläggav Humlan » 12 nov 2010, 10:45

Tror jag också kommer att övergå till tarra-blöjor, det är sååå mycket lättare att få dem fästa än att få knapparna rätt. Provade att ha knapparna knäppta på fuzzin och dra upp dem men det blev bara pannkaka av det.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav zorken » 12 nov 2010, 19:01

^jo, inte får jag heller fuzzina på färdigt knäppta, MEN tarrablöjor tar han av genast, så det är inte heller så lyckat hos oss... Det finns såna som har tarrorna bak, men om jag köper nya blir det nog sidoknäppta.
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Tygblöjor