Tyblöjorna i mammalådan 2010

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Tyblöjorna i mammalådan 2010

Oläst inläggav Thelma » 13 dec 2010, 12:45

Vad tycker ni om tygblöjorna som fanns i mammalådan 2010? Vi har just tagit dem i bruk men jag har inte riktigt kommit underfund med dem ännu.

Det finns alltså förutom harson 1 Kushies Ultra all-in-one och 2 Mionappy vikblöjor och ett Mio skal.
Thelma
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Tyblöjorna i mammalådan 2010

Oläst inläggav lisaliten » 13 dec 2010, 13:26

Bra att du påminde mig, jag hade helt glömt Kushies-blöjan! Den har kännts så stor men blir säkert snart lagom.
Skalet har jag bara använt md vanliga vikblöjor, som så funkar det bra tycker jag.
lisaliten
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Sweetwillow » 13 dec 2010, 14:49

Har inte testat MIO blöjorna, hade nog en på killen men tycker den inte satt särsklit bra runt låren, blev väldigt öppet. Killen är nog ganska smal så kanske det var orsaken. Kushies blöjorna har vi inte tagit i bruk ännu.
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Cupcake » 14 dec 2010, 10:06

Vi har en sån där Kushies aio. Den är jättebra, den har inte läckt en enda gång för oss. Men tösen var väl runt 4-5 månader då jag köpte den. så hon var ju inte jätteliten. Det enda minus jag kan komma på är att den känns blöt mot huden eftersom den inte har nån fleece eller annat som håller huden torr(are).
Son 11/07, Dotter 01/10 och Dotter 02/13
Användarvisningsbild
Cupcake
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Lizzz » 14 dec 2010, 11:39

Jag tycker att MIO blöjorna har varit bra. De var bäst när sonen vägde ca 3-5 kg. Nu när han är 6 kg tycker jag att de är lite för små. På skalet står det 5-7 kg (om jag minns rätt) så det tycker jag inte stämmer riktigt. AIO blöjan tycker jag är lite öppen ännu kring benena även om han som sagt nu väger ca 6 kg. När han var 4 kg (som det står på blöjan...) var den i varje fall för stor. Jag hoppas att AIO blöjan snart ska börja sitta bättre eftersom den e lätt att ha med om man vill byta någon annanstans än hemma :)
Lizzz

Oläst inläggav Thelma » 12 jan 2011, 10:53

Nu har jag också hunnit använda mammalådans blöjor ett tag. Pojken är ca drygt 6 kg nu.
Mio vikblöjorna + skal har fungerat jättebra - mycket bättre än vad jag hade förväntat mgi. Jag lägger ett extra mikrofiberinlägg i och de läcker inte. I början tyckte jag skalet var så hårt framtill, där kardborrebandets mjuka del finns, men det har blivit bättre med användningen. Mio-blöjorna blev på sätt och vis ersättare till imsevimses formsydda flanell, som vi använde massor i början. Men hemskt länge till går inte Mion heller så nu undrar jag vad vi ska hitta för "vardagsblöja" sen.

Kushies AIO:n sitter fortfarande inte. Den är alldeles för smal i grenen - halva rumpan sticker ju ut! Den håller ändå något så när för kiss men undrar vad som händer om det kommer ett kackalass... Jag hoppas att den blir bättre när han växer.
Thelma
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor