Stor pocketblöja/AIO med tarrafastsättning

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Stor pocketblöja/AIO med tarrafastsättning

Oläst inläggav Solsken » 18 jan 2011, 09:46

Hejsan,
Jag undrar om ni kan rekommendera en pocketblöja eller AIO med tarrafastsättning (kom inte på det rätta ordet på svenska), som passar ett lite rundare barn?
Sonen är nu dryga 1 år 4 mån, väger närmare 13 kg, och är kanske 83(?) cm lång.

Vi har som bäst Kushies 10-20 kg, och de är helt ok om det bara kommer kiss eller hård kacka. Med lös kacka läcker de nästan alltid, det är svårt att få Kushien riktigt tajt kring låret.
Sen har vi också några FuzziBunz (både storlek L och OneSize), som är annors fungerar bra, men de har knäppen, och verkar lite för svåra för vår motsträviga dagispersonal...
Jag köpte just en ny BumGenius 4.0, och den verkar bra, men jag undrar hur länge den sen ännu går på? Den är nämligen perfekt nu, men jag skulle gärna ha något som passar åtminstone till 2 års ålder (det är då jag hoppas få sonen torr :nicka: ).
Vi har också en Muksut pocketblöja som är för 10-15 kg, men den känns lite liten.

Ja, vad kan ni rekommendera?
Bild Bild
Användarvisningsbild
Solsken
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Stor pocketblöja/AIO med tarrafastsättning

Oläst inläggav zorken » 18 jan 2011, 17:21

Vi har två made by riina blöjor som är lika stora som fuzzi L men med tarra. en med coolmax och en med fleece. Gillade skarpt M blöjorna, men när han växte ut ur dom och jag bytte till L var dom för stora. och så är dom ännu idag :( På vår kille är fuzzi M helt perfekt.
zorken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: Stor pocketblöja/AIO med tarrafastsättning

Oläst inläggav Flippan » 18 jan 2011, 23:02

Jag gillar Neppula jättemycket. Stor och bred och med "kantband" runt låren. Och ptroligt snygg och välsydd. Vi har en sidknäppt men de finns med kardborre också.
Stor och liten och mini
Flippan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor