Privat familjedagvård i Köklax, Esbo

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Privat familjedagvård i Köklax, Esbo

Oläst inläggav Anna L. » 30 sep 2011, 10:49

Jag skall börja som privat familjedagvårdare i Köklax. Vi bor i ett radhus precis brevid tågstationen, så det är lätt att komma hit. Busshållplatser finns också alldeles brevid. Vi har en väl utrustad skyddad innergård för utelekar, och dessutom finns det två lekparker på ca. fem minuters promenadavstånd.

Jag är själv 27 år gammal och har en dotter som är född 11/09. Förutom oss hör också min man till familjen, men han arbetar på dagarna. Dessutom har vi två hundar, så barn som är allergiska mot hundar kan tyvärr inte komma till oss. Hundarna skills åt från barnen enligt behov.

Mitt eget barn är ganska lugnt och brukar leka vackert med andra. Eftersom vi talar svenska sinnsemellan skulle svenskspråkiga barn vara väldigt välkommna till oss.

Eftersom jag inte vill ha en stor barngrupp finns det två lediga platser. Övrigt att berätta är att tygblöjor är alldeles okej, tom önskevärda hos oss, små barn blir antagligen burna i ergonomisk bärsele vid behov, vi har inga flick/pojk färger/lekar/leksaker etc, vi använder inte socker och tillsätter inte salt i maten.

Ta för all del kontakt om ni är i behov av dagvårdsplats. Om platsen behövs först i början av nästa år är det möjligt att reservera den redan nu.

Anna Lundqvist
anlundqv(a)hotmail.com
040 7679 420
Anna L.

Re: Privat familjedagvård i Köklax, Esbo

Oläst inläggav Anna L. » 20 okt 2011, 21:39

En plats kvar. :)
Anna L.

Oläst inläggav Anna L. » 30 nov 2011, 20:48

Nu är alla platser fyllda. Till sommaren/hösten 2012 blir det 1-2 lediga platser. :)
Anna L.

Oläst inläggav Natasha » 10 dec 2011, 21:51

Härligt att höra att du är positiv till tygblöjor. Vi har också tygblöjor hos vår dagmamma och hon tycker det är roligt att få välja färg och se vad för blöjor det är i kassen idag. Glädje i blöjbytet både för oss hemma och för dagmamma. Också storasyster hade tygblöjor trots att det var på ett dagis. Gick bra också där.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Peetra » 17 dec 2011, 02:37

Jag flyttar denna till passande kategori, för det var en så fin annons, men den är ju inte aktuell som annons längre. :)
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Återgå till Tygblöjor