Vad kostar PUL-tyg? Nån som vill köpa i kimppa?

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Vad kostar PUL-tyg? Nån som vill köpa i kimppa?

Oläst inläggav Esme » 16 jan 2012, 22:15

Jag tänkte sy några egna tygblöjor i samma stil som Myllymuksut-pocketblöjan som kom i mammalådan. PUL-tyg kan man ju köpa från många olika nätbutiker, men jag hittade ett II-klassens tyg via kangastukku.com som kostade bara 9,45€/m, dvs minst hälften billigare än på andra ställen. Tyget skulle nog, enligt butiken, funka precis lika bra som första klassen tyg, det är bara det att plastfilmen kan släppa från tyget efter tvätt, men den går ändå inte sönder. Så, jag tänkte att jag kanske skulle köpa det tyget då.
Skulle jag nu sy All-In-One blöjor så är det ju ingen skillnad om plastfilmen släpper från tyget eller inte, sålänge den faktisktinte går sönder. För pocketblöjan kan det ju dock vara lite annan grej, men det ska väl säkert gå att sätta nåt riktigt tunt bomullstyg ännu ovanpå (inuti) blöjan så att man inte river sönder plastfilmen då man ska sätta in inlägget.

Nå anyways... Det var rätt dyr frakt från kangastukku.com (7 €), och jag har hört att dom har PUL-tyg på Eurokangas i Vasa nuförtiden också. Så det skulle vara kul att veta vad det kostar därifrån. Nån som råkar veta??? Om det kostar under 20 €, eller där nära, så går det ju nästan ut på ett att jag köper en meter därifrån som jag får med mig direkt hem, än att börja köpa en meter för 9,45 + 7€ post från nätet.

Men kanske nån vill köpa i kimppa? Gäller ju då förstås att man bor i närheten av Vasa, som jag, så att man nu inte sen hamnar att skicka tyget på posten runt halva landet i alla fall :wink: Här är länken till tygerna: http://www.kangastukku.com/?pg=531&page=Group
Bild
Esme
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Tygblöjor