training pants

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

training pants

Oläst inläggav Vicke83 » 07 mar 2012, 14:58

Funderar lite på att pröva tygblöjor. Testade lite med de som kom med i paketet men gick inte så bra:/ Tänkte lite testa training pants och tar gärna emot råd av mera efarna! :tummenupp:
Vicke83

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: training pants

Oläst inläggav Kileane » 07 mar 2012, 17:43

Training pants är väl såna man har när barnet ska lära sig gå på pottan, dvs. de håller inte tätt som vanliga blöjor, visst? Du har alltså ett lite större barn? Annars hade jag nog kunnat prata tygblöjor med dig :lipa: Vad var det som inte funkade med de blöjor du testade?
Bild
Med kreativa ambitioner - http://mitthjortronbo.blogspot.fi
Kileane
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Vicke83 » 07 mar 2012, 17:54

Jag testade Imse Vimse som kom med modersförpackningen, men de blev så genomblöta:/ gissar på att jag gjorde någå fel:) Jag hittade på Imse vimses hemsida nått som heter training pants så de borde vara tygblöja. Pojken är 1,8 så tänkte börja småträna:)
Vicke83

Oläst inläggav ursula » 07 mar 2012, 18:35

Vi använde training pants åt dottern i det skedet hon i princip ren var torr, men olyckor hände imellanåt. Hemma var hon utan, men på besök nånstans eller t.ex. på jumppan ville man ju inte ha våta kläder + pöl, så där fick hon ha blöjbyxan. Användes kanske under en månads tid eller så. Byxorna har ganska minimalt med sugkraft och klarar nog inte av mer än en liten piss. Och idén är att byxan genast ska kännas ordentligt våt så barnet märker vad som hände. Nån blöja är det alltså inte egentligen.

(Jag gillade inte heller mammalådans imsevimsen.. Skalen var helt bra men flanellinläggen var ingen favorit.)
Storebror 12/07, Mellansyster 10/09, Lillebror 05/12
Användarvisningsbild
ursula
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Vicke83 » 07 mar 2012, 19:22

Ah, då tror jag vi håller oss till "vanliga" blöjor ännu. Skulle ändå villa pröva på tygblöjorna så tips och råd tas emot:)
Vicke83

Oläst inläggav Lizzz » 09 apr 2012, 21:07

om det är ok Vicke83 så lånar jag tråden lite och hoppas att de som har testat på training pants/potträningsbyxor kunde ge tips på vilka som är bra och varifrån man kunde köpa dem. Sonen är nästan torr dagtid, men jag vågar inte ännu ta bort blöjan helt och hållet så därför sku jag vilja använda training pants. Hemma använder han pocketblöjor och på dagis engångsblöjor.
Lizzz

Oläst inläggav Rosenböna » 04 jun 2012, 19:29

De jag själv verkar fiffigast är de med ficka, så att man vid behov kan öka sugkraften lite. UmmaL har jag funderat på själv om jag skulle skaffa training pants.
Dotter 06/2009
Son 04/2012
Användarvisningsbild
Rosenböna
Laktivist
Laktivist

Oläst inläggav Vikke » 04 jun 2012, 20:01

Vi använder UmmaL och både jag och dottern gillar dem. Använde dem först som blöja med korta byten, dvs satt i lite extra sug och nu när hon går på pottan rätt så bra har vi dem utan extra sug. Gillar att de är justerbara med knäppning i sidorna och att de påminner om trosor och inte påsar sig på vår smala tös.

Köpte mina på kestovaippas kirpputori på nätet och har nu ritat mönster av dem och sytt några egna i samma modell.
Kotten 06/10
Sprattlet 08/12
Vikke
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor