Tränings- /övningsbyxor för smala barn

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Tränings- /övningsbyxor för smala barn

Oläst inläggav Priya » 08 apr 2012, 02:17

Hej alla vänner av tygblöjor!

Kan någon tipsa om tränings- /övningsbyxor/trainy pants/harkkahousut som skulle passa min lilltös på 1 år 3 mån som är ca 8,6 kg och rätt så smal? Existerar det ens trainies för så små (t.ex. Imse Vimse har bara från 9 kg ->, men kanske de är tillräckligt tajta ändå, nån som vet?)? Tösen min är alltså så gott som blöjtorr.

Hemma har jag i ca en månad haft henne utan blöja på kvällarna efter dagis (med sporadiska olyckor på mattan, i soffan, på golvet eller medan hon äter...).
På dagis har jag de senaste veckorna (för att hon ska ha skönare att röra sig och jag ha mindre att tvätta) tagit bort större delen av fyllningen från hennes pocketblöjor, så att bara ett microfiber-inlägg blivit kvar (men i de större pocketblöjorna, typ BumGenius och Fuzzy, så skruttar inlägget sig lätt mitt mellan benen, så att eventuella olyckor rinner ut längs benen...).

Jag efterlyser alltså en blöja som skulle hålla kisset från möblerna och kanske t.o.m. byxorna torra. Hon kommer nog alltid genast springande och visar när hon kissat i småbyxorna, men inte nödvändigtvis då hon gjort det i blöjor med fleece el. annat torrmaterial mot rumpan. Därför är pocketblöja med bantat inlägg inte ett så vinnande koncept hos oss. Men blöjan behöver inte vara tjock, utan bara sitta tillräckligt tajt runt benen, samt vara av sådant innermaterial att hon genast märker då hon kissat. Dvs. som trainy pants, men har hittills inte sett dem i så små storlekar. Men jag har nog inte haft tid att forska i saken direkt mycket, så alltså, om ni råkar veta om någon tillverkare som gör trainies i väldigt små storlekar, snälla berätta :) Tackar på förhand! :thx:
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Priya
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Tränings- /övningsbyxor för smala barn

Oläst inläggav strumpan » 12 maj 2012, 21:03

Vi har av Nallevaipats träningsbyxor, "hiekkapikkarit" kallar tillverkaren dem. Den minsta storleken av dem är 80 och du hittar dem på nanu.fi
Vi har i en större storlek, och jag tycker att de är bra, de har relativt stor sugförmåga och håller tätt o sitter bra.
strumpan
Silvermedlem

Re: Tränings- /övningsbyxor för smala barn

Oläst inläggav Vikke » 13 maj 2012, 19:57

Vi har tränngsbyxor från UmmaL. Den modellen vi har har knäppning i sidorna så man kan justera bredden (tror att det också finns utan knäppen). Det jag gillar med UmmaL är att de är små som trosor så de "påsar" sig inte som många andra modeller på vår fröken. De har ett fast sug på 2-3 lager men de har öppning bak så man kan vid behov fylla på med mer.
Vi använde dem först som blöjor (med extra sug) och nu utan extra sug som träningsbyxor. Ibland lägger jag i mera sug om vi t.ex. skall ut och inte har möjlighet att gå på pottan.
Kotten 06/10
Sprattlet 08/12
Vikke
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor