Har någon testat dessa?

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Har någon testat dessa?

Oläst inläggav Pependi » 06 jul 2012, 11:21

Har börjat pyssla med tygblöjot, och har fastnat för harso+ pul kuori. Har nu Popolino BravoWrap, men dom börjar bli små...
Har tittat på http://www.kestovaippakauppa.com, någon som testat på deras utbud? Typ Bright bots, Tots Wrap, Bumwear, ImseVimse smart, och den som på kestovaippakauppas sida bara kallas för Siiveketarrallinen kuorivaippa? Det finns sååå många att välja mellan!
Pependi

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Har någon testat dessa?

Oläst inläggav Solsken » 28 jul 2012, 19:31

Hej,

Jag har handlat hos dem, och det fungerade riktigt bra vill jag minnas. Hurudan blöja man har beror nog mycket på smak och tycke, och kanske också på babyns/barnets ålder och kroppsform. Vi hade harson + skal till ca 4-5 månaders ålder, men efter det räckte de inte riktigt. Skalen vi hade var ImseVimses, och vi var nog riktigt nöjda med dem. Inget läckage egentligen, bara man bytte tillräckligt ofta.
Efter det har vi använt någon slags all-in-one eller pocketblöjor (främst 4 olika märken). På natten dock en tjock innerblöja (KVK SLEEPY) med "bombsäkert" skal (Bummi).

Jag vet ju inte hur ni har det, om barnet skall till dagis ännu i blöjåldern, men det kan löna sig att tänka på hurdana blöjor som är enkla för dagispersonalen att använda. De flesta tycker att färdigt fyllda pocketblöjor med kardborrefastsättning är de behändigaste. Dock är de enkla att öppna för barnet (knäppen är ofta svårare), men alla barn är inte intresserade av att öppna sin blöja.

Som du märkt finns det MASSOR med olika blöjor, så det är svårt att veta vad man skall satsa på. Rekommenderar att man köper begagnat några billiga exemplar, och sen ser vilka som passar bäst (och köper mer av dem) :-)
Bild Bild
Användarvisningsbild
Solsken
Silvermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Tygblöjor