Vilka tygblöjor till kille på 1 år 7 månader?

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Vilka tygblöjor till kille på 1 år 7 månader?

Oläst inläggav Petra123 » 21 sep 2013, 14:25

Min lilla gosse har använt tygblöjor en tid, mest fickblöjor som jag varit mycket nöjd med. Så småningom kommer han att växa ur dem och jag funderar nu på vilka tygblöjor jag ska köpa åt honom härnäst. Han kissar ju mängder så fickblöjorna måste fyllas med mycket för att hålla tätt...Har ni några tips på bra blöjor till en så stor grabb?
Petra123

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Vilka tygblöjor till kille på 1 år 7 månader?

Oläst inläggav Vikke » 23 sep 2013, 20:20

Med storasyster använde vi FuzziBunz fickblöjor. Först M, sedan L. L använde vi tills hon var helt torr (knappa 2,5 år). Vilken storlek som passar beror på barnet, har hört om sådana som storlek M gått hela blöjtiden. De finns också i storlek XL och Petite (M bredd, L höjd).

Ett tips är att kolla var i blöjan mesta kisset kommer och sätta mest fyllning där. SS var en "frontkisare" så vi hade mest fyllning fram och knappt inget på baken.

Träningsbyxor är ju också ett alternativ men de tål inga större mängder kiss. Vissa kan man dock lägga mer fyllning i, t.ex UmmaL har sådana men inte motsvarar de ändå en fickblöja i uppsugningsförmåga.
Kotten 06/10
Sprattlet 08/12
Vikke
Guldmedlem

Oläst inläggav borgbacken » 23 sep 2013, 21:03

Vi har använt fickblöjor, våra flesta är av märket babyidea och passat från 0 kg uppåt, och fortfarande passliga. Däremot har vi haft nattblöjor av KVK som varit de i särklass bästa blöjorna med tanke på uppsugningsförmågan, KVK sleepy heter modellen, där kan man också vika det längre inlägget på det vis man tycker passa bäst, typ för pojkar ofta mer inlägg framtill. Dessa blöjor behöver också ett skal eller yllebyxa på sig. Som nattblöja använde vi dessa plus Ronja&Roopes tuplaläppä som också krävde skal. Dom två har haft bäsa sugförmåga som sagt.

Däremot kanske det vore god idé att börja potta mera så kanske ni skulle behöva mondre inlägg och eventuellt klara er utan nya blöjinköp :tummenupp:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Petra123 » 09 okt 2013, 05:20

Tack för tipsen! Ska kolla upp blöjorna. :nicka: Har testat KVKs nattblöja, kunde den heta nighty kanske? Trots extra bambuinlägg så håller de torrt bara ca 3 h då gossen sover... Och de ska vara pomminvarma, :osaker: annars är de blöjorna jättebra, men nattetid får vi nog nöja oss med engångsblöjor...
Petra123

Oläst inläggav vero » 09 okt 2013, 09:37

Em fråga, dricker han så mycket kvällstid att det blir läckage? Min 1år 1mån har vissa morgnar torr blöja och de morgnar han har våt blöja är det inte mycket. Han äter gröt tillkvällen och är nog en väldigt dålig drickare. Får i ca en halv mugg mjölk, 0,5dl på sin höjd, så det påverkar säkert.
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Tygblöjor