Kakkar inte i tygblöja?!?

Skriv och diskutera återanvändabara blöjor

Moderator: Rosenböna

Kakkar inte i tygblöja?!?

Oläst inläggav fjings » 11 feb 2014, 13:59

Hej!
Har en tvåmånaders bebis jag tänkte använda tygblöjor på... har en hel drös med lånade, typ imsevimse och muksu blöjor.
Först var hon väldigt känslig för då blöjorna blev våta (imsevimse, bomull) men gick bättre efter någon dag, övergick också att använda typ bambublöjor mer..
men har märkt att hon kakkar väldigt lite, eller som igår - inte alls - då jag har tygblöja på. Så hon blir väldigt spänd i magen.
Har nån annan haft samma problem? har det med tygblöjorna att göra? (för spända, obekväma...?) Tycker inte jag ätit nån konstig mat de dagarna heller... efter en helt okakkad dag igår har jag nu vanliga blöjor på...och redan har jag fått byta kakkablöja flera gånger...
h.fjings
fjings

Re: Kakkar inte i tygblöja?!?

Oläst inläggav Idun » 12 feb 2014, 14:12

Håll henne en stund i grodställning ovanför toaletten eller handfatet vid varje blöjbyte, så får hon chans att kacka ur sig det då. Läs mer här om ni vill avancera http://www.blojfribebis.se/vad-ar-ec
Enligt det blir hon känslig för våt blöja eftersom det ligger i människans (och djurs) natur att vara torr och inte kissa och kacka i byxor/blöja.
Användarvisningsbild
Idun
Guldmedlem

Återgå till Tygblöjor