Borgå

Kika in här för att bestämma eller kolla när och var mammapappa.coms besökare träffas i hela Finland. Endast registrerade medlemmar kan starta trådar i den här forumgruppen.

Moderator: skogsmus

Re: Borgå

Oläst inläggav Mammafant » 29 jun 2010, 13:54

Hoppas ni hade roligt i dag i solskenet!!

Vi sku så komma med, men glömde lite bort det...Dagarna fylls så snabbt nu när gubben också e ledig...Kanske nästa gång!
Mammafant

Oläst inläggav elisaaa » 29 jun 2010, 18:07

Det var varmt, men skönt.

När tar vi en ny träff? :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav acasia » 29 jun 2010, 21:55

Tack för trevligt sällskap! Hann dock inte prata så mycket då min yngsta ville klättra på svåra ställen längre bort i parken.
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Bettan ツ » 30 jun 2010, 11:08

Tack för trevligt sällskap i parken igår! Hoppas vi träffas snart igen! :D

Det blev tal om loppisar i Borgå. Skickar några länkar

Bumerangi finns ju på Mannerheimgatan, har varit där två gånger, men jag tycker att de överlag har ganska mycket skräp och höga priser. Mitt favoritkirppis (ligger nära oss) är Miljoonatori, ligger "bakom" Bumerangi, bredvid Mustekolmio, som ligger bredvid Viking-pizzeria. Kirppiset är ganska litet, men man hittar ändå ganska ofta trevliga barnkläder och leksaker.
http://www.miljoonatorikirppis.palvelee.fi/

http://www.kirppikset.info/kirppikset/p ... loytopiste
Löytöpiste är ett STORT kirppis i Tarmola, och där hittar man nästan alltid något. Jag tänker varje gång att jag inte behöver något, men kommer ändå med famnen full till kassan :tumme:

Och på Mestarvägen hittar man också barntillbehörskirppiset
http://www.pikkuponinaarreaitta.fi/page4/page4.html
som jag varmt kan rekommendera.

Detta är mina vakiokirppisar, men det finns ju också många närmare Vårberga i gamla Robbarn. Och om man letar efter möbler eller hushållsmaskiner, kan det löna sig att ta en sväng via Uusiokeskus
http://personal.inet.fi/yhdistys/uusiok ... yynti.html
Bild Bild
Användarvisningsbild
Bettan ツ
Guldmedlem

Oläst inläggav Humlan » 01 jul 2010, 13:30

Tack Mamma Muu!! Ska försöka hinna på loppisrunda nästa vecka.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav bullamamma » 22 aug 2010, 16:08

Jag kan skänka bort flickkläder som inte är i sånt skick att det lönar sig spara till nästa barn, om nån vill ha. Nästa storlek hon växer ur är 68.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 22 aug 2010, 16:08

Obs! Nästa träff vill vi också va mee!
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 22 aug 2010, 16:13

Någon som vill gå en kirppisrunda med oss?
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Bettan ツ » 24 aug 2010, 11:37

Venlas Mamma: Tror inte jag vågar mig mera på nån kirppisrunda (fast det skulle vara roligt), annat än med bil. Eventuellt intresserad av flickkläderna, beroende på hur mycket jag får nästa vecka av en kompis.

Är nån på väg på babymassagen på BMI? Gick den för 1,5 år sen, men vill SÅÅÅ gärna komma även denna gång! Själva masserandet räcker inte så länge, men det är roligt att äta mellanmål tillsammans och snarvla lite mammagrejer :blink: Skulle helst gå den nu, fast babyn knappast hinner bli tre veckor tills kursen börjar, för jag är rädd att babyn har lite väl mycket fart på på våren, då kursen går nästa gång. Ifall den är lika rörlig som storebror, som bara kröp omkring och ställde sig upp då vi gick kursen med honom, och då var han 6 månader! :w00t:
Bild Bild
Användarvisningsbild
Bettan ツ
Guldmedlem

Oläst inläggav bullamamma » 25 aug 2010, 07:31

man kan göra kirppisrunda fast vi e me bil ifall du blir o köras till BB mamma muu
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav elisaaa » 28 aug 2010, 09:51

Jag ska börja med min vännina på BMI babymassage :)) slapp du med mamma mu?
Sen ska jag även börja på babyrytmiken, någon annan?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav Bettan ツ » 28 aug 2010, 19:58

Venlas mamma: Gubben börjar jobba nästa månad, så då kommer vi att vara mera i stan. Kör inte själv, men kan kanske komma med om ni far på runda :D Lämnar helst sonen hemma eller hos famo. Är inte rädd för att föda än, men orkar inte härja med honom om han blir besvärlig. Sku också vara skönt med lite egen tid :D

elisaaa: Anmälde nog mig till massagen, få se om vi kan komma redan första gången :blink: Vi kommer nog inte att gå på babyrytmiken ännu på hösten, men vi far säkert alla tre på knatterytmiken som går före(/efter?). Andra har också haft babysar med där, så hoppas att det lyckas för oss också. Men vi ses säkert på café Ankaret mellan rytmikerna! :tumme: Vi brukar alltid bli där på lite mellanmål efter rytmiken :nicka:
Bild Bild
Användarvisningsbild
Bettan ツ
Guldmedlem

Oläst inläggav skogsmus » 28 aug 2010, 20:13

Mamma Muu skrev: Vi kommer nog inte att gå på babyrytmiken ännu på hösten, men vi far säkert alla tre på knatterytmiken som går före(/efter?). Andra har också haft babysar med där, så hoppas att det lyckas för oss också. Men vi ses säkert på café Ankaret mellan rytmikerna! :tumme: Vi brukar alltid bli där på lite mellanmål efter rytmiken :nicka:
http://www.porvoonseurakunnat.fi/se/dom ... tterytmik/ tiderna har ändrat lite :wink:
Bild
skogsmus
Racermamma
Racermamma

Oläst inläggav Bettan ツ » 28 aug 2010, 21:12

Jag vet. Är caféet stängt då på eftermiddagen? :hm:
Bild Bild
Användarvisningsbild
Bettan ツ
Guldmedlem

Oläst inläggav bullamamma » 28 aug 2010, 21:40

Vi deltar inte i någondera då Venla blir stressad av mycket program o min mjölk sluatr komma o svårt at äta tuttflaska o burk samt bröst när andra omkring.
Massage e hon för stor för (int intresserad av att va stilla mera) o rytmiken sku kanske va ok men vi har babysim på fredagar så de sku blir för mycket för henne. Men om babysim int fungerar kan vi tänka om. Första gången gick ok, andra gången va hemsk för henne o vi fick komma upp ur bassängen efter 5-10 min.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

FöregåendeNästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Träffar