Blivande mammor i Vasa?

Kika in här för att bestämma eller kolla när och var mammapappa.coms besökare träffas i hela Finland. Endast registrerade medlemmar kan starta trådar i den här forumgruppen.

Moderator: skogsmus

Blivande mammor i Vasa?

Oläst inläggav väntarpådig » 23 mar 2013, 16:11

Hej!

Jag söker andra blivande mammor i Vasa då jag själv inte känner så många.

Är 26 år och väntar mitt första barn i september :)
väntarpådig

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Blivande mammor i Vasa?

Oläst inläggav Karpalo » 23 mar 2013, 18:48

Här är ännu en blivande Vasamamma på 25 år. Väntar första barnet i juni.
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav väntarpådig » 23 mar 2013, 20:38

Hej! Trevligt!

Känner du många andra blivande mammor i Vasa trakten eller som kanske redan har barn? :)

Hur mår du då? Jobbar?
väntarpådig

Oläst inläggav Karpalo » 23 mar 2013, 20:52

Nää, inte egentligen. Nån enstaka som har barn men de är 1 år o uppåt så det vore ju kul att lära känna nån som får ungefär samtidigt som en själv :)
Mår för tillfället rätt bra, men då är jag ju sjukskriven för tillfället också så det blir inga större ansträngningar. Jobbar annars inom äldrevården, är tänkt jag ska tillbaka 1.4 så får se då om det går.

Hur har din grav. varit hittills, mått mycket illa? Själv klarade jag mitt väldigt bra undan det som tur är. Har mest känt av i skinkorna o ryggen som krånglat från o till.
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav emmah87 » 25 mar 2013, 18:21

Ännu en till här, fast bor ju inte i centrum direkt! ;) Har bara några få dagar kvar !:)

Tipsar om detta ställe :)

http://www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66641805.html
emmah87

Oläst inläggav marrosen » 27 mar 2013, 10:01

Hej!

Här e de en som har beräknat i början på maj, jag e 29 år, de blir vårt andra barn. Tyvärr bor jag inte i Vasa men liter söder om. Hoppas jag får hoppa på ändå?
Idag börjar min mammaledighet :clap: , fast de känns inget speciellt när jag har varit sjukskriven sen julen.

:kram: på er.
Bild

Bild

Stora syster född 9 Juni 2011 & Lilla syster född 1 Maj 2013
marrosen
Guldmedlem

Oläst inläggav emmah87 » 27 mar 2013, 19:25

Hej så skoj med ännu en ! Jag bor också lite söder om Vasa men hänger på här iallafall :)
emmah87

Oläst inläggav Karpalo » 29 mar 2013, 17:43

Tillbaka på jobb fr.o.m. månadg då efter nästan 3 veckors sjukskrivning. Börjar redan kännas smått nervöst, har ingen aning om hur det kommer vara med orken. Här hemma känns det ju bra men jag gör ju inget ens i närheten av vårdarbetet här heller..
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav väntarpådig » 06 apr 2013, 16:37

Karpalo skrev:Tillbaka på jobb fr.o.m. månadg då efter nästan 3 veckors sjukskrivning. Börjar redan kännas smått nervöst, har ingen aning om hur det kommer vara med orken. Här hemma känns det ju bra men jag gör ju inget ens i närheten av vårdarbetet här heller..

Hej igen

Har det gått bra på jobbet då? Hoppas det. Har du varit sjukskriven pga graviditeten eller ngt annat?

Själv jobbar jag också, på ett dagis.. vilket kan va lite tungt emellanåt. Mitt kontrakt går dock ut i slutet av maj så det är inte så länge kvar för min del.

Skönt att ha mått bra! Det har jag med gjort, inget illamående eller sånt. Är verkligen tacksam över det, hör ju så ofta om de som inte mår lika bra..

Är i vecka 17 nu.. vill bara att tiden ska gå fortare. Längtar efter min lilla bebis < 3

Ska ni ta reda på kön?
väntarpådig

Oläst inläggav väntarpådig » 06 apr 2013, 16:39

marrosen skrev:Hej!

Här e de en som har beräknat i början på maj, jag e 29 år, de blir vårt andra barn. Tyvärr bor jag inte i Vasa men liter söder om. Hoppas jag får hoppa på ändå?
Idag börjar min mammaledighet :clap: , fast de känns inget speciellt när jag har varit sjukskriven sen julen.

Självklart får du vara med! :) Varför har du varit sjukskriven sen julen, eller det kanske är privat?

Har du mått bra i graviditeten då? Har du tagit reda på könet? :)
väntarpådig

Oläst inläggav Karpalo » 06 apr 2013, 18:35

väntarpådig skrev:
Karpalo skrev:Tillbaka på jobb fr.o.m. månadg då efter nästan 3 veckors sjukskrivning. Börjar redan kännas smått nervöst, har ingen aning om hur det kommer vara med orken. Här hemma känns det ju bra men jag gör ju inget ens i närheten av vårdarbetet här heller..

Hej igen

Har det gått bra på jobbet då? Hoppas det. Har du varit sjukskriven pga graviditeten eller ngt annat?

Själv jobbar jag också, på ett dagis.. vilket kan va lite tungt emellanåt. Mitt kontrakt går dock ut i slutet av maj så det är inte så länge kvar för min del.

Skönt att ha mått bra! Det har jag med gjort, inget illamående eller sånt. Är verkligen tacksam över det, hör ju så ofta om de som inte mår lika bra..

Är i vecka 17 nu.. vill bara att tiden ska gå fortare. Längtar efter min lilla bebis < 3

Ska ni ta reda på kön?

Har jobba 4+1 pass nu o än så länge känns det rätt ok, ryggen har i alla fall inte känts så illa som innan jag blev sjukskriven. Är nog p.g.a. grav för inte har jag tidigare haft några ryggproblem så. Har ännu nästa vecka innan semester o sen bara 1½ vecka efter det innnan mammaledigt börjar! :w00t:
Skönt att du också sluppit lindrigt undan, man har ju verkligen hört en del skräckhistorier.. Tror den här väntan bara blir värre o värre ju närmare man kommer, kommer väl nog att gå riktigt långsamt sen på slutet :hm: Men du e ju snart halvvägs i alla fall!

Vi vet nog könet, såg det redan innan vi frågade :angel: Eller jaa.. jag såg det, maken såg knappt vad som var uppe o nere på Liten :lipa:
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav marrosen » 10 apr 2013, 09:34

väntarpådig skrev:
marrosen skrev:Hej!

Självklart får du vara med! :) Varför har du varit sjukskriven sen julen, eller det kanske är privat?

Har du mått bra i graviditeten då? Har du tagit reda på könet? :)

Jag har varit sjukskriven pga. foglossnings besvär. Och det kom bara från en klarblå himmel det besväret. Och jag som jobbar inom vården så var det nog helt ohållbart med mycket lyft, spring fram och tillbaka. Så såhär hade jag inte alls föreställt mej att min graviditet skulle bli men vad gör man. Annars har jag nog mått bättre denna gång. Klart hade jag illamående och spydde i början men de försvann. Nu har nog illamåendet börjat dyka upp igen men inget jag störs av. Jo förra graviditeten spydde jag genom hela graviditeten, spydde sista gången strax före dottern tittade ut. Så, så olika kan det vara så får se om det blir en pojke denna gång då. Vi har inte tagit reda på vilken sort och det gjorde vi inte förra gången heller. Tycker när man ändå väntar i 9 månader så ska man no ha en överraskning, för de e ju iaf 50% chans =) De e huvudsaken att bebisen e frisk.

Över påskaen hade jag förverkar och aningen sjuka sammandragningar men de har jag inte haft sen dess.

Är i vecka 36+4 idag.

Hur mår ni andra då?

:kram:
Bild

Bild

marrosen
Guldmedlem

Oläst inläggav Karpalo » 10 apr 2013, 09:42

marrosen skrev:
väntarpådig skrev:
marrosen skrev:Jag har varit sjukskriven pga. foglossnings besvär. Och det kom bara från en klarblå himmel det besväret. Och jag som jobbar inom vården så var det nog helt ohållbart med mycket lyft, spring fram och tillbaka. Så såhär hade jag inte alls föreställt mej att min graviditet skulle bli men vad gör man. Annars har jag nog mått bättre denna gång. Klart hade jag illamående och spydde i början men de försvann. Nu har nog illamåendet börjat dyka upp igen men inget jag störs av. Jo förra graviditeten spydde jag genom hela graviditeten, spydde sista gången strax före dottern tittade ut. Så, så olika kan det vara så får se om det blir en pojke denna gång då. Vi har inte tagit reda på vilken sort och det gjorde vi inte förra gången heller. Tycker när man ändå väntar i 9 månader så ska man no ha en överraskning, för de e ju iaf 50% chans =) De e huvudsaken att bebisen e frisk.

Över påskaen hade jag förverkar och aningen sjuka sammandragningar men de har jag inte haft sen dess.

Är i vecka 36+4 idag.

Hur mår ni andra då?

:kram:

Huja, att spy hela graviditeten :unsure: Börjar ju närma sig för dig Marrosen :)

Var till rådg. igår o än en gång konstaterades det att jag är helt tvärtemot vad man ska vara.. RR har hela tiden hållit sig på perfekt nivå, bättre än innan grav faktiskt. Och Hb blir jag då verkligen inte klok på, det bara stiger o stiger :hm: Började med 127 o igår var det 144.. Jaja, som rådg.tanten sa - du e nog gjord för att vara gravid :nepp: Räkna annars igår att det bara är 10 skiften kvar på jobbet nu! Och tre till semestern :clap:
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Oläst inläggav marrosen » 10 apr 2013, 10:11

Jo, det närmar sig :nicka:
Karpalo: Och inte har du så många dagar kar du heller att jobba. Och va bra att man kan ha bättre värden som gravid än icke gravid :tumme:

På tal om spyandet så har jag annars oxå lätt för att spy, men som någon sa att om man annars syr så som gravid spyr man inte och tvärtom men för min del stämde de inte alls förra gången.. :swoon:
Bild

Bild

marrosen
Guldmedlem

Oläst inläggav Karpalo » 15 apr 2013, 07:41

Det där med spyandet stämmer inte på mig heller. Minns inte när jag senast skulle ha spytt, i början på lågstadiet nån gång :lipa:

Hur mår ni annars? Här börjar det märkas att det blir utrymmesbrist, magen putar åt alla världens håll då Liten sätter igång :love:
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Nästa

Återgå till Träffar