Nytt i Vasa och blivande mamma

Kika in här för att bestämma eller kolla när och var mammapappa.coms besökare träffas i hela Finland. Endast registrerade medlemmar kan starta trådar i den här forumgruppen.

Moderator: skogsmus

Nytt i Vasa och blivande mamma

Oläst inläggav Gaia » 05 jun 2014, 08:50

Hej!
Jag är en italiensk tjej som har precis flyttat till Vasa.
Jag är på min sista månad av graviditet och jag tänkte det skulle va trevlig att träffa annan blivande mammor!
Jag vet inte so mycket om vilken möjligheterna är här i Vasa, men alla informationer är välkomna!
Tack ☺
Gaia

Re: Nytt i Vasa och blivande mamma

Oläst inläggav Jason » 20 jul 2014, 21:50

Trevlig stad du flyttat till! Själv bor jag inte längre i Vasa men när jag gjorde det brukade jag gå till Gustavsborgs öppna daghem för att träffa andra mammor. De har ju stängt nu på sommaren men öppnar antagligen i augusti när skolorna börjar. Dagiset finns på kasernområdet på korsholmsesplanaden. Hoppas du hittar andra mammor att umgås med!
Jason
Supermedlem
Supermedlem

Re: Nytt i Vasa och blivande mamma

Oläst inläggav Karpalo » 20 jul 2014, 22:15

Välkommen till Vasa :) Hör vid din rådgivning, det brukar ordnas förberedelsekurser och senare också mammagrupper med andra från Vasa som fått barn samma månad som en själv. Du kan säkert hoppa å dessa träffar :) Annars som ovanstående skrev så från att barnen är ca 3-4 månader så brukar Gustavsborg vara en bra träffpunkt.
Användarvisningsbild
Karpalo
Guldmedlem

Återgå till Träffar