Lyckad parterapi.

Diskutera allt möjligt som inte har med barn att göra.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus, mamma eva

Re: Lyckad parterapi.

Oläst inläggav slipsten » 21 nov 2013, 17:45

Här är erfarenheterna av parterapi tillsvidare goda. Även om det blir skilsmässa så lönar det sig. Man lär sig saker om sig själv, om frun, kvinnan.Vi hamnade där p.g.a att min fru var otrogen. Det pågick flera månader. Nu ångrar hon sig djupt, men här finns alltför mycket att förlåta. Vad göra då barnen med tårdrypta ögon ber att vi inte skall skiljas. Då är det jag som måste svälja skiten. Men det är tungt, det vet dom som blivit bedragna på detta viset. En bra teraput är värdefull.
slipsten

Re: Lyckad parterapi.

Oläst inläggav bullamamma » 14 apr 2014, 07:30

Jag har erfarenhet av lyckad parterapi. Terapeuten fick oss att förstå varandra o vi började samtala hemma om våra känslor o vårt bemötande mot varandra. De vi pratade om på terapin va mest för att hon sku lära känna vår situation för vi hade redan gått igenom de me varandra hemma före o nya vinklar kom fram efter terapin så fick man hopp o hittade tibaka ti varandra. Jag läste en bok som terapeuten lånade "Håll om mig!" och den beskrev den onda cirekln vi hamnat i. De ha nu stabiliserat sig till bra stämning hemma. Vi gick bara dit 4 ggr för terapeuten sa att vi klarar oss utan henne efter de. Vi levde så att vi int mer pratade me varandra o sexlivet va ganska så dött och närhet, ömhet, omtanke och kärlek saknades. I vårt fall va de jag som längtade efter 6 o min partner int ville. Jag visste int han hade känslor för mej men då jag sårade honom så märkte jag att han nog har. Han ha nog vakna till liv nu igen. Få se hur länge de varar. Jag ha då int haft sex me nån annan än honom sen den dag vi träffades. Om han blir deprimerad igen till vintern tänker jag tvinga honom att ta depressionsmediciner. Jag tänker int leva celibat som 30 åring.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Ordet är fritt!