Accessoarer

Diskutera allt möjligt som inte har med barn att göra.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus, mamma eva

Re: Accessoarer

Oläst inläggav Vilda » 09 apr 2010, 10:58

Hej!
Här finns bra instruktioner på hur man knyter scarfar.
http://www.marjakurki.fi/se/goodtoknow/ ... rguide.pdf
Är själv totalt usel på just scarfar, men det skulle vara skoj att använda ibland. Våren är säkert bästa tidpunkten för scarfar. Var hittar man snygga? Absolut inga sidenscarfar med hästar på för mig heller... :blink:
En underbar 8-åring.
Vilda
Guldmedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Milly » 09 apr 2010, 12:18

Scarfer *iiiiik* ger mej nog mommovibbar. (Helst parfymstinkande sådana oxå :swoon: )
Smycken är jag dålig på eftersom jag sällan går med några till vardags pga jobbet. Tycker ganska bra om Thomas Sabo´s smycken för tillfället. http://www.thecharmsshop.se/?gclid=CMSg ... 3wodmwH8tw
De viktigaste accessoarerna är enligt mej skor, handväska och (såhär i vår-sommartider) solglasögon. Lyckas man kombinera rätt där så blir resultatet bra och allt bling-bling blir överflödigt.. :nicka:
Dotter -06 och son -08
Användarvisningsbild
Milly
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Anouk » 09 apr 2010, 12:54

Snubblade på dom här då jag googlade lite.

Själv har jag mest såna där halsdukar med fransar, pashminaliknande och tunnare. Jag använder nog också sidenscarfer i perioder, men speciellt om man kombinerar det med striktare kläder känner jag mig lätt som nån fastighetsmäklare, charterreseguide eller liknande uniformklädd människa... :)
Användarvisningsbild
Anouk
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav KajsaAnka » 12 apr 2010, 12:29

Hej!
Jag brukar kolla på nätet i nätbutiker och dylikt hur de har stylat med accessoarer när min egen fantasi inte räcker till. Min favorit tips-ställe för just accessoarer är www.esprit.fi. Kanske just för att jag ofta köper enkla baskläder därifrån. Klicka dig t.ex. fram till "women-clothes-faschion yksinväriset paidat" och kolla hur de har piffat upp enkla enfärgade jumprar. Ibland med en skarf, ibland med ett stort armand, ibland med ett bälte osv. Själv är jag för "less is more". Jag tycker förresten inte att skarfar är tantiga. Det beror ju liksom på hurdan slags skarf/halsduk man har. Men typen som "banktanter" och flygvärdinnor har sku jag nog aldrig sätta på mig. Sen beror det ju lite på hurdan färg man har på kläderna. Jag brukar ha vita eller svarta jumprar och så har jag iställer färgglada accessoarer. Men man kan ju också göra tvärtom. Ha en färgglad jumper och sen istället ha en vit skarf eller bälte.

Bra enkla accessoarer enligt mig är:
-Stora smycken i silver (jag använder nästan aldrig guldfärgade, men det är ju en smaksak). Ha ett par stora örhängen, ett brett armband, ett långt halsband och ett par-tre breda ringar i ditt smyckesskrin!
-Smycken i trä i starka färger. Typ ett brett armband. Marimekko har kiva.
-Tuffa skarfar/halsdukar
-Snygga handväskor. Jag har två klassiska basväskor. En brun och en svart i läder. De jar jag redan haft i många år. Sen köper jag billiga mer färglada enligt modet just då.
-Tuffa skor/stövlar. Där följer jag samma princip som med väskor. Bra ordentliga klassiker i brunt och svart läder. Men sen på våren och sommaren köper jag lite billigare i starkare färger.
KajsaAnka
Guldmedlem

Oläst inläggav Tant gredelin » 13 apr 2010, 17:43

Jag älskar scarfer. Har några som jag använder regelbundet.
Tycker även om smycken.
Har tre flickor
Tant gredelin
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Återgå till Ordet är fritt!