ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Diskutera allt möjligt som inte har med barn att göra.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus, mamma eva

ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Oläst inläggav LindaAhlroth » 16 apr 2014, 11:19

Jag studerar pedagogik vid Helsingfors universitet och gör min Pro gradu avhandling om mödrars upplevelser av att ha ett barn med kolik. Syftet med avhandlingen är att uppnå en ökad förståelse för hur mödrar upplevt vardagen med ett kolikbarn och hur stödet i situationen uppfattats. Min förhoppning är att forskningsresultaten kan bidra till en utveckling av förståelsen, bemötandet och stödet riktat till kolikbarnsföräldrar.

Data samlas in med hjälp av individuella intervjuer, vilka utförs i första hand på svenska under våren/sommaren 2014.

Har du haft ett barn med kolik under de senaste åren och vill dela med dig av dina upplevelser så ber jag dig vänligast kontakta mig. Antalet intervjuer är begränsat (6-8 st.). Intervjun tar en till två timmar, och utförs enligt överenskommelse. Jag bjuder på kaffe/te och tilltugg.

Som deltagare förblir du anonym och det är ingen annan än jag som kommer att finnas på intervjutillfället eller lyssna på de inspelade banden. Om du blev intresserad eller vill ha mera information så når du mig via
e-post linda.ahlroth@helsinki.fi eller tel. 0400-495368.

Med vänlig hälsning,

Linda Ahlroth
Moder till ett kolikbarn,
Pedagogikstuderande
Helsingfors Universitet
LindaAhlroth

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: ÄR DU MAMMA TILL ETT KOLIKBARN? INTERVJUFÖRFRÅGAN

Oläst inläggav mamma eva » 16 apr 2014, 12:14

Finns likadan tråd i känsliga rummet och jag låser denna och hänvisar till den andra i just känsliga rummet, kan passa bra att den är där!
// moderator mamma eva
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Återgå till Ordet är fritt!