Tillbaka till mammapappa efter några års paus

Diskutera allt möjligt som inte har med barn att göra.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus, mamma eva

Tillbaka till mammapappa efter några års paus

Oläst inläggav Arcticwolf » 14 maj 2014, 06:52

Hejsan,

tänkte bara skriva att jag har behov av forumet igen. Tror det har varit ungefär 2-3 års paus sen senast. Barnen blir snart 9 och 7, så jag har varit medlem på mammapappa i snart 10 år! :tumme:
Ska bli skoj att ta del av diskussioner här igen, livet har gått framåt, nu är det skolbarns- och uppfostringsfrågor som intresserar! Ser att många gamla bekanta användarnamn finns på t.ex. Skolbarn. :nicka:
Mamma till storasyster -05 och lillebror -07
-Alla kan hjälpa någon-
Användarvisningsbild
Arcticwolf
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: Tillbaka till mammapappa efter några års paus

Oläst inläggav EmMia » 14 maj 2014, 10:22

:tummenupp:

-mia
Emmi 21.4.2006 <3 Elina 7.6.2010 <3 Alexander 24.6.2013
Änglason 9.6.2012 <3
Användarvisningsbild
EmMia
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Cupcake » 17 maj 2014, 11:03

Hejhej!

Tyvärr verkar mapa bli ett alltmer inaktivt forum. Tråkigt tycker jag, men det gamla gardet (dit jag just och just räknar mig själv och då har jag ändå hängt här i ca sju år) har väl lämnat småbarnsåren bakom sig och har inte samma behov att ventilera här. Kanske Facebook har sitt finger med i spelet också. Eller så är det nåt annat, vad vet jag. Men kul att se ett bekant nick från förr :-).
Son 11/07, Dotter 01/10 och Dotter 02/13
Användarvisningsbild
Cupcake
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 17 maj 2014, 16:38

Svårt att säga, facebook,instagram, sol ute och roligare att göra något annat vem vet. Nog finns det ju kategorier för det mesta här och nya kan säkert starta ifall någon har något ämne som ännu inte täcker upp det som önskas i redan existerande kategorier. Kanske vissa är lite utdaterade eller kunde byta namn eller få subkategorier som hem hobby och trädgård kanske inte alltid för in tanken på heminrednings detaljer t ex utan mer själva huset. Tror annars forum och bloggar är lite på tillbakagång för just de ovannämnda och jag själv är aktiv på ena ställen numera men kommer nog ändå alltid in hit många gånger under dagen!

Men dock, medlemmarna här utgör ju stommen i själva forumet och det är bara att titta in och läsa eller ventilera något ifall det undras över något eller man vill dela med sig av egna erfarenheter åt andra undrande, det är värdefullt för de som är i situation att de behöver råd. Och småbarn eller gravid ja det är väl då man är mest aktiv här men barnen växer upp och det finns kategorier för dessa med som skulle livas upp med nya kanske tom mer moderna tankar när tiderna ändras så snabbt numera och inaktiviteten här kunde kanske avta.

Nåväl, roligt när det lyser rött på något oläst ibland på olika ställen och med hopp om att liv hålles och återvänder så småningom för jag är otroligt glad att detta forum fanns när jag var i mest nöd för det var mycket lägre tröskel att prata här än med de man umgås med annars! Så mammapappa.com behövs och är en bra plats för oss svenskspråkiga som inte behärskar finska och som eftersom vi här och de i Sverige ej har samma principer och lagar i allt så då behövs svenska kanaler här med!

Tack för ordet;)
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Mumintrollet » 17 maj 2014, 21:33

Bra skrivet mamma eva!

Själv har jag varit medlem i snart 8 år och var mest aktiv under de många år då vi försökte få barn, fick enormt stöd härifrån och det var jätte bra att kunna utbyta tankar med andra i samma situation!

Är fortfarande inne och kollar dagligen men skriver inte så ofta nuförtiden!

Hoppas att det svänger tibaka och forumet blir mer aktivt igen!

Och roligt att gamla medlemmar hittar tillbaka :tumme:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tinde » 29 jun 2014, 11:34

Hej!

Skoj att se gamla bekanta. Jag har också varit mycket inaktiv senaste åren. Tittar bara in nu och då, men har inte skrivit något på länge. Det var en skojig tid att "mötas" här varje dag för några år sedan.
"Carpe diem"
Användarvisningsbild
Tinde
Resande hemmamamma
Resande hemmamamma

Oläst inläggav Sommarmamma » 15 jul 2014, 20:11

Här är en till av de riktigt äldsta :blink: stammisarna som numera bara ibland tittar in här. Forum som detta går väl lite i faser och just nu är det lite lugnare men kul att det ändå finns kvar och att det kommer nya medlemmar som håller igång åtminstone delar av diskussionsgrupperna. Men visst är mammapappa lite som ett andra vardagsrum fortfarande, så mååååånga timmar som man hängt här genom åren och delat både skratt, gråt och bekymmer med många här.

Ha en riktigt fin fortsättning på sommaren allihop!
Amor Vincit Omnia
Användarvisningsbild
Sommarmamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav acasia » 16 jul 2014, 21:38

Skoj att folk hittar tillbaka!

Ja-a, det här var också mitt vardagsrum då barnen var yngre och sov dagsvila. Då loggade jag in och här fanns nästan alltid samma gäng inne samtidigt. Eller då jag väntade på att Lillasyster skulle komma ut, tror jag var inne var 5e minut för jag hade dötråkigt. :wink: :lol:

Barnen växer och tiderna förändras. I höst kommer min äldsta att börja högstadiet. Smakar på ordet och kan liksom inte fatta att jag ska börja använda det. Helt otroligt. Min yngsta ska bli förskoleflicka. Okej, det ordet behöver jag inte smaka på sådär jätte mycket, det vet jag hur det är, men att det är den yngsta som ska dit har jag svårt att fatta. Den mellersta, hon ska börja fyran. Tänker jag efter så är det också ganska ofattbart, men jag tror att hon glider framåt utan att jag reagerar så där värst stort på det. Vi har varit med om allt redan en gång så det är bara att glida fram.

Egentligen är det skönt att ha lite äldre barn. Nu njuter jag på ett helt annat sätt än då de var yngre, typ alla tre under skolåldern. Idag kan vi åka på cykelutfärd hela familjen då alla kan cykla själv, vi kan göra saker utan att behöva hålla hårt fast vid mattider eller dagsvilatider. Här kunde vi stanna tiden!
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Humlan » 26 jul 2014, 22:34

Hih, här är en till som inte är så aktiv mera. Men under många år var mammapappa en jätteviktig plats för mig och jag har fått många jättefina vänner denna väg! Är så glad att jag hittade hit för snart 10 år sedan. Får också tacka mammapappa för att jag slutade röka :lol:
Rekommenderar fortfarande denna sida föralla som är gravida.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav nbp » 13 aug 2014, 16:42

Konstaterade just samma sak, att forumet är lite dött. Men man har ju bara sig själv att skylla för det...

Och Facebook och andra sociala medier har säkert tagit bort av allt small-talk-forummande. Och så är forum inte mera så hippt och i tiden mera?
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Arcticwolf » 07 maj 2015, 14:17

Hahh, nu är jag inne här en sväng igen... Men egentligen för att lite läsa mina gamla inlägg, tösen fyller ju 10 år snart :scared: :kram: :love: och kom att tänka på hennes förlossning mm. Måste se om jag hittar förlossningsberättelsen här nånstans. Tror inte att jag har den så utförligt skriven nån annanstans faktiskt.. :D
Mamma till storasyster -05 och lillebror -07
-Alla kan hjälpa någon-
Användarvisningsbild
Arcticwolf
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav acasia » 08 maj 2015, 19:22

Jag har också ibland tänkt att jag borde ta o printa ut vissa saker jag skrivit här och limma in det i barnens böcker. Här finns ju det mesta dokumenterat. :)
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Ordet är fritt!