VI VILL HA LINDA TILLBAKA TILL BUU-KLUBBEN WWW.ADRESSIT.COM

Diskutera allt möjligt som inte har med barn att göra.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus, mamma eva

VI VILL HA LINDA TILLBAKA TILL BUU-KLUBBEN WWW.ADRESSIT.COM

Oläst inläggav Polispussaren1974 » 06 dec 2014, 02:58

Hejsan till Er och Fy Fan till Yle!

Ni har säkert läst/hört om Fallet Linda Sundberg i Buu-Klubben, som plötsligt fick veta, att hennes Kontrakt är punkt och -slut vid årskiftet och åtminstonde via en Insändare om saken på Husis Hemmsida, hittade jag en länk till www.adressit.com där någon, tydligen Förälder, har grundat en Adress just med namnet "Vi vill ha Linda tillbaka till Buu-klubben," vilken jag såklart skrev under och uppmanar därför Er alla, att gå och göra det, så kanske det blir ändring i Yles beslut?

Även i Iltasanomat www.is.fi hade Linda gett Intervju, där hon mänade, att sådanthär, känns mycket sårande, vilket jag håller fullständigt med om, så mycket som hon gjort under sina 5 år som Buu-Lädare, av vilket man senast minns de ypperliga Showerna under Buu-Turnen, till vilka hon gjort manuskriptet och av vilka jag såg Showen i Helsingfors live på platsen och Showen från Korsholm via Yle Arenan och även Raka Bananer, är ju ett annat, ypperligt projekt och mycket till! Naturligtvis, väckte Intervjun på Iltis hemmsidor någon form av svenskahat, tex. det kommenterades, att om man nu så nödvändigt vill ha svenskspråkiga programm på Yle, kan den som tittar/lyssnar betala för detta nöje, att man sparar, genom att lägga ner svenskspråkiga verksammheten på Yle, om varför man bör betala Yle-Skatt för sådanthär osv, men även, fanns det helt finskspråkiga, som mänade, att i synnerhet Linda kan sin sak och att om det nu går såhär, hittar hon säkert något mäningsfullt att syssla med i sitt liv! Lärde mig dessutom ett nytt, finskspråkigt adjektiv i sammanhanget, dvs en skrev, att barn bör ha ungdomligt och "harpukasta" sällskap, dvs inte betyder det väl "harpfyllt" sällskap?

Kanske man i stället kunde lägga ner hela sportverksamheten på Yle, så ser vi vad dedär hatarna säger, då Buu-Klubben i stället, kan anställa fler Redaktörer, men plikten är, att försöka få Yle att ändra sitt beslut!

Trots allt, ha en skön Självständighetsdag och -hälg, hälsar!

Matti
Polispussaren1974

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Ordet är fritt!