Majbarn 2011

Prata med andra som fått barn i samma månad eller samma år.

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Majbarn 2011

Oläst inläggav MalinH » 23 maj 2011, 13:40

Börjar vara dags för oss som väntat/ännu väntar på våra maj-babysar att starta en tråd också på den här sidan om förlossningen.

Uppdaterar listan här nedan bara de ssta babysarna tittat ut! :tummenupp:

Jag hoppas att vi skall trivas här också och "nya" maj-mammor är välkomna i gänget!

Hälsningar,
MalinH = Trean 2011

----

mmml - 25år - 2:a barnet - BF 3.5.11- kvinnokliniken - POJKE 4.5.2011, 3840g, 52cm
Tussilagonet - 28 år - 1:a barnet - BF 7.5.11 - Lojo BB - FLICKA 22.5.11, 3730 g 51 cm
MadameMim - 23 år - 1:a barnet - BF 8.5.11 - VCS
minnie - 32år - 1:a barnet - BF 10.5.11 - Möcs - POJKE 29.4.2011, 2890g, 47cm
Trean 2011 - 34 år - 3 barnet - BF 11.5.11 - Barnmorskeinstitutet - POJKE 17.5.2011, 3715g, 52cm
Kickan - 36 år - 2:a barnet - BF 11.5 - MHSO - FLICKA 5.5.2011, 3880g, 52cm
Bullmamma09 - 28 år - 2:a barnet - BF 14.5.11 - VCS - FLICKA 13.5.2011
knappen- 36 år - 2:a barnet - BF 17.5 - VCS - FLICKA 22.5.2011
Pia-Sofia - 28 år - 1:a barnet - BF 19.5 - MÖCS - POJKE 29.5.2011, 3530 g, 50 cm
Hoppon - 24 år- 2:a barnet- BF 21.5.11 - kvinnokliniken - FLICKA 25.5.2011, 3934g, 52 cm
Stava - 32 år - 1:a barnet - BF 21.5 - MÖCS - FLICKA 1.6.2011, 3070 g, 52 cm
Stumpan - 30år - 1:a barnet BF 23.5.11 - VCS
Viki - 33år - första barnet - BF 23.5 - kvinnokliniken - POJKE 29.5.2011, 3832g, 54 cm
fio - 33år - 1:a barnet - BF 24.5 - Jorv - FLICKA 17.5.2011
Skruttet - 28 år - 1:a barnet - BF 27.5 - POJKE 30.5.2011, 3540 g, 51 cm
ZilviaZofia - 31 år - 3:dje barnet - BF 30.5 - VCS
Senast redigerad av MalinH 05 jun 2011, 13:22, redigerad totalt 1 gång.
Rasmus född 19.9.2004, Linus född 4.8.2006 och Felix född 17.5.2011
MalinH
Supermedlem
Supermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Majbarn 2011

Oläst inläggav mmml » 23 maj 2011, 21:01

Jag tänker hänga med på denhär tråden och eftersom jag själv så lätt blandar bort vem vem är så tänkte jag presentera mig också här.

Fick andra barnet den 4.5, en pojke som ska heta Sander. Har också storebror Arthur hemma, han är 1 år och 8 månader. Bor i Helsingfors och det jag ska göra efter/under mammaledigheten är att studera.

Början som tvåbarnsmamma har löpt rätt bra, speciellt då pappan i huset först börjar jobba i juni. Nätterna blir rätt korta och amningen var jobbig i början och ibland är det svårt att veta vad problemet är när Sander skriker, men annars får han nu bara hänga med i vår vardag,
mmml
Silvermedlem

Oläst inläggav MalinH » 24 maj 2011, 21:58

Här har livet med tre små börjat rulla på som den naturligaste saken i världen. De båda storabröderna är väldigt stolta och måna om sin lillebror, direkt då de kommer hem från förskolan/dagis frågar de var Felix är och vid minst gnyende kan de lämna sina lekar för att ge tutten åt brorsan eller annars bara kolla hur han mår.

Igår var jag på blivande ettornas föräldramöte och Felix sov hela tiden och naturligtvis skapade han babylängtan hos en och annan av mammorna. Tog simringen med mig, för minns hur obekväma skolstolar är och det gjorde ju att alla lätt snackade med varandra trots att vi inte alla sätts innan.

Flunssan (seg snuva främst) som de båda äldre dragits med de senaste dagarna drabbade sedan också mig - en dag tidigare och det skulle ha varit katastrof varje gång jag nyser (dvs ca 30 min mellan skulle ha resuterat i översvämning). Rekommenderar alltså att ni genast börjar öva era bäckenbottensmuskler...

Idag hade vi sedan besök av rådgivningen. Allt var prima, hon blev bara fundersam gällande vikten (eller egentligen ifall vågen fungerade som den skulle), då Felix alltså vid födseln vägde 3715 g, var 3530 g på torsdag och nu hade boostat till 4260g, dvs på fem dagar ökat med 20% i vikt... Hon tyckte också att han verkade vara riktigt lång (52 vid födseln) och det tror jag också på för vissa av 50:ans kläder skall nog packas undan nu - de går helt enkelt inte på honom längre liksom Liberos minsta blöjor inte riktigt håller tätt längre. Håller uppe huvudet gör han också på mage, dvs någon riktigt nyfödd har jag inte längre (en vecka efter födseln!). :unsure:

Vi börjar också ha en rytm som nu åtminstone delvis fungerar på samma sätt varje dag, dvs han somnar för natten vid 22,tankar två gånger, så att den andra gången strax efter midnatt, sedan ofta en dubbelamning dvs ca 15 min mellan vid 4 och sedan vid 7. Ibland är han vaken en stund, men de senaste morgnarna somnat om rätt snabbt igen och sovit någon timme till. Vaken ca 45 min vid tre eller fyra olika tidpunkter under dagen, annars sovit sött. Annars väldigt lugn, men ogillar starkt blöjbyten. Då han är vaken är han mer och mer med numera, dvs klarar av lngre stunder av fokuserat tittande och kan tydligt visa då han är hungrig (med all kraft försöker han då komma i vågrätt läge mot bröstet).

Har idag planerat dopet mer i detalj, då det visade sig att de två alternariv vi tänkt på för serveringen efteråt båda är upptagna, så får bli gardenparty hemma hos oss (och många fler detaljer för mig att hålla i huvudet och fixa). Vi måste ju hålla dopet snabbt (12.6) då vi behöver pass snabbt för att kunna fira 60-åriga farmor i Tyskland, så from idag fick jag börja skärpa hjärnan igen och ta över en hel del av tankearbetet för Familjen Ab så att säkert allt fixas...
MalinH
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav mmml » 25 maj 2011, 17:57

Det var en stor viktökning det! Har de äldre också ökat på samma sätt eller tror du också att nåt var fel med vågen? Vi skall imorgon till rådgivningen och kolla hur stor han är nu vid 3 veckor, misstänker att han ren är åtminstone 57 cm lång, han verkar ren så stor.

Nån form av rytm finns här väl men jag orkar inte fokusera alltför mycket på det, vet att det ändrar genast man tror att nåt är på nåt vis. Men här sover lillprinsen djupt på eftermiddag/kväll och vaknar sen 7-8 och efter det börjar rumban. Det ska ammas och om det inte ammas så ska det bäras, annars är det skrik, och skrik är inte ok när storebror ska sova. Sen ska det ammas ännu mera före han slutligen somnar mellan 10 och 12. Det var helt lika med storebror och från 1 månad fick han ersättning efter att han blev förbannad på brösten när det inte kom mera mjölk och han villa ha. Hoppas undvika det nu, men verkar helt lika. Beror säkert på att jag är trött på kvällen och har då mindre mjölk och har pojkar som sku villa ha 4 fulla bröst just då. På natten är det 2-3h som gäller mellan amningar, och om han somnar efter 1 bröst så är det 1 timme. Vi sover alla tillsammans, men jag gillar inte att amma liggande så stiger oftast upp och amma.

Pappan börjar först jobba i juni då Sander är 1 månad så på det viset har det varit lätt, men nog tröttsamt speciellt då storebror kräver att det är jag som stiger upp med honom där 7-tiden.

Vi ska ha dop den 19.6 och vi har just skickat ut inbjudningar. Kommer att köpa det mesta och inte ha så mycket att bjuda på. För mig är dopet inte sååå viktigt.

Nu ännu när min man är ledig så bestämde vi oss för att fara till Stockholm, vi far på söndagen på 1 dags kryssning till Stockholm. Skall bli skönt att komma bort och slippa kaoset hemma, och att laga mat. Hoppas bara att Sanders kvällsorolighet är lite lugnare i hytten, där finns inte riktigt så mycket utrymme. Men nu fixar det sig.
mmml
Silvermedlem

Oläst inläggav MalinH » 25 maj 2011, 23:18

Riktigt så här snabbt har ingendera av de äldre ökat i vikt, åtminstone inte direkt i början, men med storebror, som var definitivt matfrisk, hade vi ju litet längre innan amningen kom igång för fullt. Har t.o.m. kunnat lägga undan litet extra i frysen ifall att det behövs någongång flaskmatning om jag är på språng, men nog inte ännu tillräckligt för att kunna vara borta mer än någon timme. Utgående från midjemåttet stämmer nog vågen rätt bra överrens med verkligheten.

Igår överraskade Felix oss genom att somna för natten redan vid 22 och så vaknade han följande gång först vid 3.30 - gissa vem som inte kunde somna där vid midnatt då jag sista kvällsamningen inte blivit av. Idag igen slocknade han efter sitt livs första bad (vi ville vänta tills navelsträngen helt och hållet fallit av då den gick av innan och en liten bit blev kvar som skulle ha varit svår att få helt torrt kring) redan 20.30 och ingen matning sedan dess. Månne jag för första gången har fått en baby som sover ordentligt genom nätterna??? Nå det hinner ännu ändra sig flera gånger om, men otroligt lättskött är han. :nicka:

Eftersom han flera gånger kissade medan vi bytte blöja och en gång kakkade på skötbordet håller jag honom ibland vid blöjbyten över lavoaren och rätt ofta kommer det både kisi och kakka, dvs blöjroskisen fylls inte riktigt lika snabbt på det här sättet. Kommer också inom någon dag att börja använda tygisar dagtid, nu då han gått upp litet i vikt borde de börja passa.

Inte blir dopet för oss heller så stort, men då vi har gäster från flera länder närvarande, varav farmor och farfar sover hos oss och då skall ha huset + trädgården i skick, blir det ju en del att tänka på för att få allt att fungera, då vi trots allt inte bor så stort. Dessutom ville jag utnyttja dubbelbonusen hos S-kedjan, dvs vi handlade en del matdryck och annat smått och gott redan idag som håller i ett par veckor.

Var idag på första promenaden med vagn - jag fick inte skuffa vagnen, storebror ville absolut göra det och gärna för mig. Var bara en dryg kilometer, då det blåste friskt och inte var så varmt, men var skönt att röra på mig litet mer nu när det inte mer känns jobbigt. Ännu den här veckan är min man pappaledig, sedan två veckor ännu med dagisavlastning innan vi alla tar semester. Har nog varit oerhört skönt att ta ledigt från hushållet i en vecka utan att det för den skull skulle ha blivit helt kaos och känner att jag småningom igen har lust och krafter att ta i litet mer även där.
MalinH
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav mmml » 27 maj 2011, 11:17

Vår lillkille hade gått upp 500 gram på två veckor, så ren som 3 veckor är han nästan 4,4 kg och 56 cm lång. Stor. Men äter gör han också. Har nu igen några kvällar gett extra ersättning på kvällen för han blir så missnöjd vid bröstet när det inte finns nåt. Han suger och suger och vi byter bröst men inget händer. Så sen drack han 60 ml ersättning på (som han senare troligen spydde upp). Har igen haft svårt med att godkänna att jag väljer den enklare vägen och ger lite ersättning och inte bara bär omkring på en halvmissnöjd baby tills mjölke hunnit bildas, men alla är nöjdare såhär. Och kanske det med tiden sen inte behövs, sen när kvällstankningen minskar. För ofta är han nog vid bröstet och dagtid räcker det riktigt bra till. Genom att pumpa får jag inget (kanske pumpen är dålig) och ser inget dåligt med ersättning så det få nu vara såhär.

Vi har för liten lavoar (helt minimini) för att hålla honom över den, och sen är jag lite för lat för det. Hade nog tänkt på det före men nu får det vara. Storebror har använt tygblöjor sådär till och från sen han var 1 månad (då börja våra onesize blöjor passa) men Sander har inte ännu haft. Mest för att man då måste byta lite oftare, med pampers hålls ju barnet helt torrt fast det har samma blöja hur länge som helst. Men nåt tag ska vi nog börja med det också.

Idag är jag trött och då har jag ren sovit 1 timme på förmiddagen när pappan var i parken med storebror. Sander somna närmare halv 12 och sen vakna Arthur efter 6 och däremellan har det ammats och burits och ammats. Och sen har jag ätit massa choko, vet ju att det gör mig tröttare men det ger ändå lite pigghet i sådär 2 minuter. Efter vår kryssning så är det slut på det söta för mig.
mmml
Silvermedlem

Oläst inläggav Tussilagonet » 31 maj 2011, 18:41

Hej hå! Här rusar dagarna iväg, alla är lika varann, och ändå är ingen dag den andra lik! :lipa: Spännande det här med barn!
Har massa saker jag funderar på helatiden, som t.ex:
Hur gammal ska bebis vara för att kunna vara ute? Hur mycket/litet kläder ska bebis ha på sig i den här plötsliga sommarvärmen? Börjar bebisar gråta både om dom har för varmt och för kallt? För hur kommer det sig isåfall att övervarmt barn har att göra med spädbarnsdöd? Min lilla tös har jättetorra ben, är det nåt som bara är nu genast efter födseln eller ska jag smörja dem? Varför knycker det i bebisen emellan när hon sover? Ska hennes kakka faktiskt vara granngul? Typ som postens gula logo-boll gult? =) Allt det och 5783657 andra frågor...! :blink: Om nån av er multimammor (som varit med förrut) kan svara på nåt så är jag väldans tacksam, annars kan ni ju bara fnissa litet åt mina funderingar! :tumme:
Känns otroligt att hon funnits i 9 dagar! Känns som bara två, för veckan på sjukhuset flög förbi i medicinyra och allmän kaos.
Och ännu en fråga: Har alla mammor alltid en himla ångest för att bebisen ska dö, eller är det bara jag? :nepp:
Tussilagonet
Silvermedlem

Oläst inläggav mmml » 01 jun 2011, 13:49

Roligt att du hittat hit tussilagonet. Jag kan svara på några frågor bara för att jag tycker du låter så gullig :D Men det är ju bara mina åsikter och det finns miljoner olika svar på alla frågor. På sommaren och när det är varmt kan baby vara ute nästan genast, först börjar man lite och så kan man rätt snabbt öka det tills man inte mera behöver fundera på det. Vi var ute första längre stunden typ dag 3/4 och ingen tog skada. Detdär med kläder är jag dålig på, men för att veta om babyn är passligt klädd ska man känna i nacken, om det är svettigt är det för mycket och kallt för lite. Idag i värmen hade han långärmad body, sparkbyxor en college och låg i mammapåsen i vagnen som var öppen, men jag har märkt att han tycker om varmt och han var inte alls het. Brukar tänka att det som jag sku villa ha, plus ett lager och sen värmen från sovpåsen och vagnkassen.

Torra ben hade vi också efter födseln, var lat och smörja ej men nu är det borta. Är väl helt normal. Gul är färgen det ska vara, jättegult är det nog, helt normalt. Det att det rycker till (i armarna menar du väl ?) är moro-reflexen. Vissa barn kan vakna till av det och därför kan det vara bra att ha barnet i en "kapalo", fast behöver inte fungera (har erfarenhet av panikköp som inte var till nån nytta).

Vår Sander är ren 4 veckor idag, en av de äldre majbebisarna. Alla dagar är faktiskt olika här med. Kvällstankningarna har minskat och igår somna han ren 9. Men sen har det varit magknip (kanske pga chokon jag ätit) och 3 var alla vakna inatt.

Stockholmskryssningen gick jättebra med honom, han sov massor i sjalen och var rätt nöjd.
mmml
Silvermedlem

Oläst inläggav mmml » 01 jun 2011, 13:51

Med college(som jag säkert stavat fel) menar jag tröja med huva. Såg konstigt ut sådär...
mmml
Silvermedlem

Oläst inläggav MalinH » 01 jun 2011, 16:17

Felix är nu drygt två veckor och växer, sover och använder flitigt lavoaren, dvs här har allt rullat igång enligt modell vardag, då min man igen är på jobb den här veckan och jag sköter hemmarutiner, matinköp, handlande av diverse gåvor etc. Var idag med tåg och spårvagn i gång då var och hälsade på på jobbet (både nuvarande och vissa av mina kollegor på det gamla jobbet) och Felix skötte sig exemplariskt. PÅ nuvarande jobbet var han charmör i 1,5 h, medan han slocknade på vägen till lunchträffen (10.50 åkta ögonen fast) och han sover än nu nu vid 17! Måste snart väcka honom så att han får äta litet, det är ju så varmt idag så han torkar säkert annars ut småningom.

Gällande Tussilagonets frågor så jo kakkan är knallgul och kommer liksom tjofff ut (kan vara litet grynig eller vattning, litet skifta mot grönt etc men om är helt grön kan det vara lös mage med tonvikt på kan). Klädsel vid 29 grader och litet vind (sitter på terassen och han sover nu i bilskyddet i skuggan sedan vi kom hem från diverse uppköp) är tunn mössa, långärmad body och byxor som fastsatta på axeln med inbyggda strumpor. För någon dag sedan då stark vind var jag glad att vi hade på honom fleecedräkt och ett extra fleecetäcke + innekläder och i mjukbärkassen i vagnen då han annars troligen hade fått kallt i +16 grader, men här var vinden boven. Om några veckor kommer han troligen att i dagens temperatur klara sig med enbart kortärmad body, men ännu håller de rätt dåligt temperaturen. När man första gången kan gå ut på promenad etc beror på temperatur och vind + storleken på barnet vid födseln, dvs en mindre baby kan behöva en två dagar längre innan den sover ute, men i princip borde alla maj barn kunna vara ute åtminstone en stund i princip från början (nu i juni åtminstone, dvs då de kommer litet sent).

Gällande torr hud, så lossar i princip alla babysars allra översta lager då luften är så mycket torrare än fostervattnet :blink: Jag undviker alla kemikalier så gott det går då Rasmus blev hyperallergisk mot salvan vi använde just i början (och ledde till att vi sedan tvingades smörja in honom dagligen och han lider av atopisk hy som förvärras av vissa livsmedel). Linus och Felix klarar/klarade sig med endast litet olivolja i badvattnet (badning med flera dagars mellanrum) och huden är i princip super då är i balans med självfuktningen. Visst är Felix ännu litet torr på benen och armarna, men det försvinner inom någon dag.

Felix snuva börjar nu också lätta (också om ännu nyser ut gröna kråkor mellan varven), men blev aldrig så där jobbig som ibland varit med de äldre, så har inte öppnat koksaltdroppflaskan. Idag skall jag börja med att ge en droppe D-vitamin och så ökar vi dagligen med en droppe för att magen inte skall slå knut på sig själv då en del barn kan reagera litet på dropparna. Med de tidigare har inte kuplaton eller liknande behövts, men visst märker man ju redan nu att då han äter mer följer litet mer luft med också så han exploderar emellanåt nog - egentligen har han både riktigt "manliga" rapar och pruttar, när jag tänker efter. :hm: Nåja, nu skall jag väcka honom för annars får jag snart problem med min mjölkmängd.

Fråga bara ifall ni undrar över något så försöker vi svara så gott vi kan. Inte för att åtminstone jag kan allt om allting,
MalinH
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Tussilagonet » 02 jun 2011, 19:01

Oj tack snälla ni! Fan vad skönt det var att komma ut en sväng idag! Och vi fixade det galant! Ungen nöjd, hundarna nöjda, mamma nöjd! :tummenupp:
Men herregud mmml, kryssning?? Hur i helsike fixar man det; kryssning med spädis OCH större barn??? Gud vad imponerad jag blir! Och lika så det där med bebis på spårvagn, Malin. Jaiks vad ni är hurja! Själv har jag händerna fulla med EN bebis HEMMA i lugn och ro! :shock:
Jag är himla imponerad, påriktigt! :D
Tussilagonet
Silvermedlem

Oläst inläggav Trean 2011 » 02 jun 2011, 22:13

Tussilagonet: Du måste minnas att det inte är första gången med baby och att några dagar är otrolig skillnad i hur mamman mår.

Ännu för en vecka sedan var jag nog inte riktigt i skick att fungera normalt, dvs kroppen orkade inte ännu med längre och tyngre projekt. Nu börjar det mesta i kroppen fungera normalt (känner bara inte wc-behov som jag borde :hm: , men det får jag ta upp på eftergranskningen i juli ifall inte ändrats tills dess). I övrigt är kroppen nu då nästan alla stygn lossat och hemorrojderna inte längre besvärar så mycket, är i princip i normal skick och med flera barn finns det alltid en hel del att göra. Nu senast var det igår då att försöka fixa de där blommorna till förskollärare, assistenter och dagispersonalen - är man då samtidigt rätt noga med vad man köper, de skulle se snygga ut efter ett par dagar då delas ut imorgon så hittade vi inget jag tyckte var fint nog till lämpligt pris i första affären, så kuskade runt mellan diverse blomaffärer med tre herremän på bakbänken i 29 graders värme. Insåg det fina med dom här plattorna man fixerar bilskydden med när jag femte gången på en dryg timme kämpade med att spänna fast skyddet med bältet och svetten droppade från solglasögonens nedre kant...

Idag var vi ute så att Felix sov i vagnen medan jag försökte tukta diverse gräs och ogräs som dykt upp under buskarna på några veckor. Blir en intensiv vecka nästa vecka då allt skall fixas klart inför dop och en veckas inneboende gäster, men samtidigt bra för mår själv bra då jag har många saker på gång - minns hur ynklig jag kände mig med Rasmus då "ingen behövde mig" efter de där första intensiva veckorna när kom igång med mammaskapet, dvs att ingen behövde min arbetskraft och hjärna. DET var väldigt tungt psykiskt för en som var van att åka runt hela halva Europa och ha en mängd projekt på gång med strikta deadliner. Så nu skapar jag alla möjliga projekt åt mig själv också om ibland bara är "läs en deckare" och skall försöka röra på mig ute bland folk mer än jag gjorde då den där "första inte så roliga vintern som mamma" (tills jag upptäckte Mammapappa och träffade en hel del trevliga föräldrar att ha regelbundna caféträffar med).
Trean 2011
Silvermedlem

Oläst inläggav Pia-Sofia » 03 jun 2011, 00:31

Jag ska vara lite mera ingående nästa gång, men jag behöver akuttips. Vi kom hem från sjukhuset igår då allt funkade så bra, och jag var kapabel att själv ta mig till bilen typ. Sen var ju jävladummaihuvet och ville testa amningspumpen. Big rookie mistake :ledsen: Nu skriker pojken som en idiot när jag försöker ge honom bröstet - alltså har jag fått fortsätta pumpa. Det skulle inte vara hela världen om det inte skulle vara för att mitt bäckenområde är som kört över av en lastbil med muskelvärk så svår att jag knappt kan styra benen, plus att jag lider av stegring som förmodligen kommer sig av att jag trodde jag var i prima skick idag - vilket var en grov överskattning såhär i efterhand sett. Så det känns lite som att jag bara inte orkar...! Hur ska jag få honom att gilla mitt bröst igen utan att han svälter ihjäl? Han tog det nämligen jättebra direkt från början och hade supersuggrepp. Men förstås är det ju lättare att dricka ur flaska.. :hm:
Pia-Sofia

Oläst inläggav Ibumax » 03 jun 2011, 06:38

Hej pia sofia
Ofta är det så att om de har vant sig med flaska så har de svårt att gå tillbaka till bröstet. Min pojke blev akut sjuk i blodförgiftning efter hans hätäsectio och fick då bara flaska. han vägrade sen dess att ta bröstet.
Men , om du vill kan du ju pumpa och ge i flaska,det är klottigt och tar tid men det går. Eller så ger du honom ersättning helt. jo barnen mår bäst av att ammas säger alla, men INTE om det blir ett hurja stressmoment varje gång. Du ska också kunna njuta av er bebistid, och ni har ju nog redan varit med om alldeles tillräckligt.

Alternativt så går du iväg till rdg och säger att du måste få hjälp med amningen. Det blir nog bra, men allt kan kännas så panik i början.

Min pojke är nu 6 mån och har bara druckit flaska och han mår toppenbra idag!
Ibumax
Guldmedlem

Oläst inläggav Elvira_76 » 03 jun 2011, 11:54

Hej, jag hoppar in från apriltråden om det är ok. Pia Sofia, testa bröstgummi! En kompis som fick en bebis i slutet av april hade oxå problem med att bebisen inte ville suga från bröstet längre efter bebisen blivit van med flaska. Kompisen ringde till Imetystuki som rekommenderade bröstgummi. Och det har funkat! Det kanske är värt att pröva? Bröstgummit har lite samma känsla som en tuttflaska för bebisen.

Elvira
Elvira_76
Silvermedlem

Nästa

Återgå till Småbarn - månadsgrupper