Försäkringar

För oss som har barn i småbarnsåldern

Moderatorer: IdaLotta, skogsmus

Försäkringar

Oläst inläggav ingrid87 » 25 jun 2015, 12:17

Jag tänkte fråga er andra småbarnsföräldrar hur ni har gjort kring ert barns försäkring. Har ni någon och isåfall vilken. Eller har ni valt att inte skaffa någon och hur tänker ni istället? Vi skaffade aktias (dyra) försäkring då sonen ännu låg i magen och det blev sedan till en barnförsäkring. Tänkte att det skulle vara bra att ha ifall det blir mycket öroninflammationer och liknande så att man lätt kan beställa tid privat. Nu har vi inte behövt använda oss av försäkringen en enda gång. Och vi har väldigt bra kommunal hälsovård bara någon kilometer hemifrån. En gång har vi också varit in till barnkliniken och jag var mycket nöjd med hur det fungerade där! Nu väntar vi barn nr 2 och det känns som om det kommer att bli svindyrt att även betala på en försäkring för det barnet. Så jag började fundera över om man alls behöver ha en skild försäkring för sitt barn? Jag vet inte alls vad det finns för andra alternativ. Så hur har ni andra gjort?
ingrid87
Silvermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Försäkringar

Oläst inläggav drakmamma » 25 jun 2015, 13:39

Vi har klarat oss bra utan försäkring, som tur har pojken, nu 3 år, varit väldigt frisk, så vi har inte ofta behövt läkare, de gånger vi behövt har vi fått tid snabbt o lätt till hälsocentralen. Vi har tänkt som så att det som vi sparar in på att inte betala för en försäkring så kan vi vid behov sätta de pengarna på privat läkare i alla fall :-), men tills vidare har det inte behövts. Om han varit ofta sjuk eller allergisk så kan det ju hända att vi hade ångrat att vi inte hade försäkring. Nu då han blivit större så har vi för hela familjen en försäkring via AIG (tror jag) med extra olycksfallsförsäkring. Om jag inte minns fel så är det ca 15e per månad för tre personer, borde kolla det ännu.
drakmamma

Oläst inläggav EmMia » 29 jun 2015, 09:09

Vi har försäkring till alla våra tre barn (9, 5 och 2) och tackar mig själv att vi tagit dem i god tid under graviditeten. De har betalat sig tillbaka många gånger om!
Dyra är de och många pengar sätter vi på dem men skulle inte vara en dag utan dem.

Våra barn har sällan haft öroninflammationer, men desto mer olika inflammationer i lugorna, eller bruten arm, hål i huvudet, rasitusvamma i foten, allergi check ups osv.
Magnetröntgen kostade oss 78€ iställer för 450€. Våra barn har många hobbyn där det sker allt möjligt, och som måste kollas upp hos läkare och då gör jag det helst privat.

-mia
Emmi 21.4.2006 <3 Elina 7.6.2010 <3 Alexander 24.6.2013
Änglason 9.6.2012 <3
Användarvisningsbild
EmMia
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Polispussaren1974 » 12 aug 2015, 23:00

Lite på sidanom, men gäller ändå hälsovård, alltså tipsar Er om, att gå och tag Er en titt på adressen www.omakanta.fi där man genom att identifiera sig med Personkort beviljat av Polisen, Bankkoder osv kan ge tillåtelse till åtminstonde de kommunala och i något senare skäde även de privata Hälsovårdsenheterna, att byta ut Era hälsouppgifter med varandra, ge tillstånd till användandet av Era inälvor osv. Är ju inte helt säker, om det ännu går att sådär bara ge systemet tillåtelse till, att olika enheter, kan kolla på Era Barns uppgifter, men gå och titta, så får Ni säkert svar.
Polispussaren1974

Oläst inläggav Novia » 03 feb 2017, 18:55

Hej!

Vi är en grupp studerande som gör en undersökning för ett finskt försäkringsbolag om att försäkra barn. Undersökningen sker via en nät-enkät (Anonym).

Vi gör en undersökning om att försäkra barn. Syftet är att utreda behovet för en försäkring som ger trygghet om ett minderårigt barn insjuknar allvarligt. Om du har barn som är under 7 år kan du delta i enkäten. Genom att svara på enkäten kan du även vinna biobiljetter! :clap:

https://goo.gl/forms/H2Z3ornG5tOVaxVV2

Tusen tack :heart:
Gabriela B.
Novia

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Småbarn